|   Szkoły językowe  |  Artykuły  | Logowanie

COOKIES

The man who makes no mistakes does not usually does not do anything.
- Edward John Phelps

 
 
 
 


Egzamin DELE B2 / przykłady, omówienie

Egzamin DELE B2 Intermedio (średnio zaawansowany) to poziom najcześciej wymagany lub dobrze widziany w ofertach o pracę, podczas udziału w konferencjach, spotkaniach naukowych, tam gdzie wymagana jest znajomość hiszpańskiego. Potwierdza znajomość języka na poziomie wystarczającym do swobodnej komunikacji w warunkach niewymagających specjalistycznego słownictwa, na poziomie, który osiąga się po uzyskaniu wykształcenia średniego (preuniwersyteckiego). Zaświadcza, iż jego posiadacz potrafi zrozumieć złożone teksty ustne i pisemne, nawet jeśli odnoszą się do abstrakcyjnych tematów, prezentowane są w różnych odmianach hiszpańskiego lub mają charakter techniczny. Jest również w stanie wypowiadać się w sposób jasny i szczegółowy na temat różnych zagadnień, także tych związanych z analizą dialektyczną, wymianą zdań i opinii, obroną określonego punktu widzenia.

Egzaminowany otrzymuje teksty, a odpowiedzi ze wszystkich segmentów egzaminu zaznacza na osobnym arkuszu (hoja de respuestas).

Egzamin B2 składa się z następujących części:

  • Rozumienie tekstu (comprensión de lectura) (60 minut).
  • Pisanie (expresión escrita) (60 minut).
  • Rozumienie ze słuchu (comprensión auditiva) (30 minut).
  • Test gramatyczny i sprawdzający znajomość słownictwa (gramática y vocabulario) (60 minut).
  • Mówienie (expresión oral) (10-15 minut).

OMÓWIENIE:

Rozumienie tekstu (comprensión de lectura) (60 minut) - ta część zawiera 4 teksty (ich długość nie przekracza 450 słów). Po ich uważnym przeczytaniu należy odpowiedzieć na 12 pytań, wybierając jedną z trzech: A, B lub C, bądź zaznaczając, czy dana odpowiedź jest fałszywa, czy prawdziwa (falso o verdadero).

Przykład:
CONCURSO DE PINTURA
Prepara tu maleta y disponte a pasar unos días inolvidables en Mallorca y Menorca, unas islas llenas de encanto y exotismo inigualables, o una estancia privilegiada en el País Vasco, porque estos son los premios que obtendrán los ganadores del concurso de pintura de la Galería de arte Joan Miró.
En este concurso pictórico podrán participar todas las personas mayores de edad y residentes en España que estén interesadas en el tema de los viajes. Solo tendrán que enviar una acuarela de tema paisajístico con un comentario sobre la misma de no más de 10 líneas de extensión. Optarán al premio todas las acuarelas recibidas entre el 2 de junio y el 30 de septiembre y el envío de las mismas se realizará a través de correo postal a la siguiente dirección: Galería de Arte Joan Miró. Calle de Las Mercedes 16, 1˚c. 08040 Barcelona.
Se deberá indicar el nombre, el domicilio y el teléfono del autor. No se admitirán seudónimos ni pinturas en las que no figuren todos los datos señalados. Las acuarelas recibidas serán valoradas por un jurado compuesto por profesionales relacionados con el mundo de la pintura. La identidad de los miembros del jurado no se hará pública hasta la emisión del fallo, que se publicará el 10 de noviembre. Los premios serán notificados personalmente por la Galería a los ganadores, no podrán ser canjeados por su valor en metálico y cada concursante solo podrá optar a un único premio. El jurado podrá declarar desierto alguno de los premios.

Odpowiedzi:
En la noticia se dice que el texto que acompañe a la acuarela constará de un mínimo de 10 líneas.

A) Verdadero.
B) Falso.

Poprawna jest odpowiedź B - w tekście znajduje się fragment "con un comentario sobre la misma de no más de 10 líneas de extensión". Należy bardzo uważać na słowa typu "casi", "a lo mejor", "mas de", "por lo menos" etc. i szukać dokładnej odpowiedzi w tekście.

* * * * *
Pisanie (expresión escrita) (60 minut) - należy zredagować tekst (150-200 słów), wybierając jeden z 2 podanych tematów, np. list do przyjaciela z prośbą o zaopiekowanie się psem z powodu wyjazdu lub list z reklamacją do operatora sieci komórkowej. Trzeba pamiętać, by w obu przypadkach napisany list zawierał wszystkie wymagane elementy: nagłówek, wstęp, rozwinięcie z omówieniem problemu, zakończenie, podpis.

Następnie należy napisać kolejny tekst (150-200 słów), również wybierając 1 z 2 opcji tematycznych. Powinien mieć formę wypracowania, np. opowiadania o naszej najlepszej lub najbardziej nieoczekiwanej podróży albo na temat popełnionych błędów i wniosków wyciągniętych na ich podstawie.

* * * * *
Rozumienie ze słuchu (comprensión auditiva) (30 minut) - w tej części egzaminu należy odpowiedzieć na 12 pytań dotyczących 4 wysłuchanych dwukrotnie wypowiedzi, np. ogłoszeń, wiadomości, rozmów, wywiadów. Pytania do usłyszanych tekstów mogą mieć formę wyboru odpowiedzi A, B lub C bądź wariantu "fałsz" lub "prawda" (falso o verdadero).

Przykładowy tekst (podczas egzaminu jedynie go słychać):
Nos vamos ahora al Festival Internacional de Santander, que llena Cantabria de conciertos, espectáculos y arte. Durante el mes de agosto diferentes escenarios históricos de esta región del norte de España, así como el Palacio de Festivales de Cantabria, acogen la oferta cultural de este importante evento, que lleva celebrándose desde 1948. Danza, teatro, música, ballet, ópera y recitales, en sus versiones más tradicionales, pero también en las más vanguardistas e innovadoras, configuran el programa.
En esta ocasión, la estrella del programa es la ópera clásica de Sansón y Dalila, que estrena una nueva versión en nuestro país. La representación tendrá lugar hoy, miércoles, y el viernes a las nueve de la noche en el Palacio de Festivales de Cantabria. Esta obra supone el regreso a España del tenor argentino José Cura, que vuelve a interpretar a Sansón, uno de sus personajes más aclamados en teatros de todo el mundo. Esta nueva versión se estrenó el pasado treinta y uno de junio en la ciudad italiana de Bolonia y se presenta por primera vez en la capital cántabra. La mezzosoprano Julia Getseva, en el papel de Dalila, compartirá escenario con el tenor argentino.

Jedno z pytań po wysłuchaniu tekstu:
En la audición se dice que es la primera vez que el cantante José Cura interpreta el papel de Sansón.

A) Verdadero.
B) Falso.

Poprawna jest odpowiedź B - w tekście jest informacja: "tenor argentino José Cura, que vuelve a interpretar a Sansón"

* * * * *
Test gramatyczny i sprawdzający znajomość słownictwa (gramática y vocabulario) (60 minut) - w pierwszej części tego segmentu należy uważnie przeczytać podany tekst (artykuł, recenzja, sprawozdanie) z 20 pustymi miejscami do uzupełnienia. Następnie należy wybrać poprawną odpowiedź z trzech podanych dla każdego pustego miejsca, by całość była logiczna i poprawna gramatycznie.

Przykładowy tekst:
LA AREPA VENEZOLANA
Hablar de la arepa es hablar de Venezuela, forma parte de nuestra cultura y de la mesa de cada día, es nuestra expresión culinaria más autóctona. La arepa es una expresión nacional y se puede encontrar en ____1____ ciudad venezolana. Su preparación procede de nuestros antiguos indígenas, que ____2 ____ el maíz. La arepa es el resultado de una masa hecha con maíz cocido y molido: los indígenas, antiguamente, el grano ____3____ molían entre dos piedras lisas y llanas y ____4____ hacían pequeñas bolas que se asaban en un "aripo": especie de plancha un poquito curva que se ____5____ para la cocción, fabricada en barro; del nombre de este utensilio deriva la palabra "arepa". Sin embargo, este no era el único utensilio. También _____6_____ que mencionar una variedad del "aripo" conocida como "burade". En la actualidad ____7____ usan planchas y parrillas de hierro para que los cocineros ____8_____ asar las arepas, de manera más cómoda, en su casa o en los restaurantes.
Esta comida es leal compañera del venezolano y ____9____ pueden encontrar en la mesa más honorable, así como en la más humilde; en el más pequeño ___10____ los pueblos o en restaurantes y en abundantes areperas de las ____11____ ciudades. Esta masa es la reina de nuestros desayunos y ____12____ excelente acompañante de primeros platos en almuerzos y cenas.
Los venezolanos _____13____ comerlas rellenas con queso y mantequilla, carne mechada, con jamón, o con casi todo lo que se les ____14____. Una arepa recién asada rellena con un queso de Apure trae la gloria al paladar del ___15___ la prueba. Si quiere disfrutar de un desayuno típicamente venezolano solo _____16____ que acompañarla de suero con leche o caraotas fritas.
De la ____17_____ masa de la que se hacen las arepas se obtienen otros platos también típicos de Venezuela, tales _____18_____ los riquísimos bollitos cubiertos con hojas de maíz y hervidos en agua. También se utiliza esta masa ____19_____ la preparación de abrebocas: arepitas pequeñas en _____20____ de bolitas pequeñas que se agregan a algunas sopas. Le damos infinidad de usos a la masa que se obtiene del maíz, pero definitivamente, entre todos, la reina es la arepa.
(Adaptado dewww.venezuelatuya.com.)

A) cualquiera
B) cualquier
C) alguna

Poprawna odpowiedź to B - właściwa forma "cualquier ciudad". W tej części należy wykazać się znajomością gramatyki, związków frazeologicznych i idiomów.

Następnie należy przeczytać 10 zdań. W każdym z nich znajduje się podkreślony wyraz lub zwrot. Poniżej znajdują się 3 warianty określające jego znaczenie. Należy wybrać poprawną odpowiedź.

Przykład:
No he hablado todavía con Javier porque el teléfono está comunicando.

A) está estropeado.
B) no da señal.
C) está ocupado.

Prawidłowa odpowiedź to C - comunicando = ocupado.

W tej części mogą znaleźć się związki frazeologiczne lub zwroty i wyrażenia typowe dla języka potocznego.

* * *
Następny etap polega na uzupełnieniu 40 krótkich dialogów, z których każdy zawiera jedno puste miejsce (test wyboru).

Przykład:
¿Qué sabes de Carlos? Hace mucho que no lo veo.
- Pues ___________ de camarero en un bar de Santander y está muy contento.

A) es
B) está

Poprawna jest odpowiedź B - está de camarero. W tym ćwiczeniu szczególny nacisk jest położony na formy czasowników, użycie ich we właściwym czasie lub trybie, czasowniki nieregularne, przyimki stosowane po czasownikach.

* * * * *
Ostatni etap egzaminu to mówienie (expresión oral) (10-15 minut). W pierwszej części egzaminowany ma za zadanie przedstawić krótką (2-3 minuty) prezentację na temat dotyczący życia codziennego, np. wolny czas, wakacje, zdrowie, telewizja, rodzina. Na przygotowanie wypowiedzi egzaminowany ma 15 minut. Następnie powinien opisać wylosowane rysunki lub zdjęcia i przeprowadzić na ich temat krótką rozmowę z egzaminatorem w formie scenki rodzajowej, wyrażając swoje zdanie na poruszany temat.

Maksymalna liczba punktów, jaką można uzyskać na egzaminie, wynosi 100. Trzeba zdobyć 70% w każdej grupie, aby otrzymać całkowitą końcową ocenę "apto".

 




NOWA MATURA USTNA Z J. ANGIELSKIEGO
EGZAMINY JĘZYKOWE

Język angielskiNauczanie języka angielskiego w publicznych
i niepublicznych placówkach oświatowych
Egzaminy certyfikacyjne z języka angielskiego - przeprowadzane przez prywatne szkoły językowe
Język niemieckiInstytut Goethego ( niem. Goethe-Institut e. V.)Goethe-Zertifikat A1: Fit in Deutsch 1Goethe-Zertifikat A1: Start Deutsch 1Goethe-Zertifikat A2: Fit in Deutsch 2Goethe-Zertifikat A2: Start Deutsch 2Goethe-Zertifikat B1: Zertifikat Deutsch (ZD)Goethe-Zertifikat B1: Zertifikat Deutsch für JugendlicheGoethe-Zertifikat B2Zertifikat Deutsch für den BerufPrüfung Wirtschaftsdeutsch International (PWD)Goethe-Zertifikat C1Goethe-Zertifikat C2: Großes Deutsches Sprachdiplom
Język francuskiEgzaminy DELF i DALFEgzamin certyfikowany DELF A1Egzamin certyfikowany DELF A2Egzamin certyfikowany DELF B1Egzamin certyfikowany DELF B2Egzamin certyfikowany DALF C1Egzamin certyfikowany DALF C2Egzamin DSLCFEgzamin TCFEgzamin CEFP1 oraz CEFP2Egzamin DFPEgzamin DLEgzamin TEF
Język hiszpańskiEgzaminy DELE Egzamin DELE A1Egzamin DELE A1 / przykłady, omówienieEgzamin DELE A2Egzamin DELE A2 / przykłady, omówienie Egzamin DELE B1Egzamin DELE B1 / przykłady, omówienie Egzamin DELE B2Egzamin DELE B2 / przykłady, omówienieEgzamin DELE C1Egzamin DELE C1 / przykłady, omówienie Egzamin DELE C2Egzamin DELE C2 / przykłady, omówienie
Język polski dla obcokrajowcówEgzaminy certyfikatowe z języka polskiego jako obcego
Język migowyO różnicach pomiędzy migowym i miganymGłusi swój język mają"Jak kotek pije mleko" - czyli o PJM i SJMDlaczego warto uczyć się języka migowego?Gdzie i jak uczyć się języka migowegoTo, co najtrudniejsze
(w nauce języka migowego)

KURSY JĘZYKOWE
POZIOMY KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH
METODY NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
CIEKAWOSTKI JĘZYKOWE


 


Podpis:
Znaków
do wpisania


Komentarze [ 0 ]
 

O nas  |  Reklama  |  Regulamin  |  Polityka prywatności

Tłumaczenie tekstów

Redakcja i korekta tekstów

(C) EnglishStory.pl

KONTAKT:  Biuro: biuro@englishstory.pl
   Pomoc: web@englishstory.pl
   Telefon: +48 880 074 279  (w godz. 9:00 - 17:00)